Nasz partner w szkoleniach lotniczych

Aeroklub

Władze aeroklubu

1. Zarząd Aeroklubu Ziemi Pilskiej

  • Piotr Kucharski - prezes Aeroklubu Ziemi Pilskiej,
  • Ireneusz Śmiech - wiceprezes Aeroklubu Ziemi Pilskiej,
  • Michał Ziemann - skarbnik Aeroklubu Ziemi Pilskiej,
  • Tomasz Bielicki - sekretarz Aeroklubu Ziemi Pilskiej,
  • Artur Perzyński - członek Zarządu Aeroklubu Ziemi Pilskiej

2. Komisja Rewizyjna Aeroklubu Ziemi Pilskiej

  • Piotr Dudojć - przewodniczący komisji,
  • Marek Daczyszyn - wiceprzewodniczący komisji
  • Jarosław Ogrodziński - członek komisji.

3. Personel Aeroklubu Ziemi Pilskiej

  • Sławomir Palus - dyrektor aeroklubu, kierownik odpowiedzialny,
  • Artur Budner - szef szkolenia, kierownik ds. bezpieczeństwa,
  • Krzysztof Kot - kierownik ds. monitorowania zgodności,
  • Aleksander Tchórzewski - szef techniczny,
  • Jan Wieleba - szef instruktorów szkolenia praktycznego.

Użytkowany sprzęt

Sprzęt latajacy - samoloty

PZL-110 Koliber

PZL-110 Koliber to samolot szkolno-sportowy, który jest polską odmianą licencyjną samolotu Socata Rallye produkcji francuskiej. Francuski prototyp powstał w 1959 roku, a do produkcji seryjnej trafił dwa lata później. W roku 19796 licencję odmiany Rallye 100ST wykupiły Polskie Zakłady Lotnicze. Samolot został poddany modyfikacją, które zakładały zmianę jednostki napędowej na nowy silnik PZL-Franklin 4A-235B3. Po modyfikacjach oraz dostosowaniu do możliwości produkcji zmieniono jego nazwę na PZL-110 Koliber. Pierwszy lot z nowym silnikiem na egzemplarzu Rallye 100S został wykonany we Francji 18 kwietnia 1978 roku. Rok później - 8 maja 1979 roku - został oblatany pierwszy egzemplarz PZL-110 w całości wykonany przez Polskie Zakłady Lotnicze. Do końca lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku wyprodukowano serię 36 egzemplarzy samolotu PZL-110 Koliber, którego głównymi odbiorcami były aerokluby regionalne. Późniejsze prace modernizacyjne nad samolotem doprowadziły do powstania nowych wersji PZL-150 Koliber oraz PZL-111  Koliber 235.


Jakowlew Jak-12M

Prace nad projektowaniem i budową samolotu Jak-12 zapoczątkowane zostały jeszcze w czasie drugiej wojny światowej, a dokładnie w 1944 roku. Samolot Jak-12 powstał na podstawie samolotu Jak-10, w którym w 1947 roku wymieniono silnik na mocniejszy oraz zmodyfikowano kadłub, usterzenie i skrzydła, które od tej pory były wyposażone w stałe sloty. Wprowadzone zmiany doprowadziły do powstania nowego samolotu o nazwie Jakowlew Jak-12. Ciągłe prace nad tym samolotem sprawiły, że w roku 1952 do seryjnej produkcji wprowadzono nową wersję Jak-12R, w którym wykorzystano nowy silnik AI-14R o mocy 260 KM. Po kolejnych drobnych zmianach, w roku 1955 rozpoczęła się produkcja wersji Jak-12M, który w bardzo szybkim czasie stała się najpopularniejszym samolotem z tej rodziny. Samoloty Jak-12 produkowano na podstawie umów licencyjnych także w Polsce od 1956 roku. Miejscem produkcji samolotu była Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Warszawie, w której składano płatowiec. Produkcja silnika AI-14R odbywała się w Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Kaliszu.

Partnerzy